Vždy o krok dopředu s klinikou Brandeis

Rozhovor s majitelkou Brandeis clinic Annou Brandeis v letním vydání časopisu CZECH TOP 100 FORUM o splnění jednoho velkého životního snu

Anna Brandeis, ředitelka, zakladatelka a spolumajitelka kliniky estetické chirurgie a stomatologie Brandeis Clinic, se v životě naučila, že se nic nedělá polovičatě. S touto devizou přistoupila i k vybudování zařízení, které se rychle zařadilo k nejšpičkovějším v České republice. Rozhodla se, že klientům nabídne jen to nejlepší, čím současná estetická chirurgie disponuje. To se, podle jejích slov, vyplácí. Některé zákroky jsou vzhledem ke špičkovému přístrojovému vybavení natolik žádané, že se zájemkyně musejí - obrazně řečeno - stavět do fronty.

Kde se zrodila myšlenka založit kliniku estetické chirurgie a stomatologie?

Už jedenáct let vlastním distribuční firmu Medaprex, která dováží pro kliniky estetické medicíny v ČR a SR velké portfolio produktů, například americké lasery Palomar, injekční výplně Princess, prsní implantáty a tak dále. Měla jsem možnost vidět mnoho českých a sloven­ských klinik. Protože žiji částečně také ve Švýcarsku, navštívila jsem je i tam. Přitom vznikla myšlenka, že nebudu jenom vyhledávat a dovážet kvalitní a inovativní výrobky do Česka, ale že budu rovněž poskytovat služby. Že vybuduji vlastní kliniku, které pacienti budou moci důvěřovat, protože nebudeme dělat kompromisy ohledně kvality a bezpečnosti ošetření a operací. Navíc si myslím, že mám smysl pro estetično, proto jsme dbali i na krásný interiér a důmyslný komfort pro pacienty.

Odkud jste získávala informace například o tech­nickém vybavení, abyste poskytla příchozím to nejlepší?

Velmi v tomto směru musím poděkovat Ing. Bičíkovi, který dlouhá léta pracoval jako technik v nemocnici v Praze Na Homolce a opravdu dobře se vyzná především ve vybavení operačních sálů. Tým zkušených lidí, který jsem dala dohromady, mi neskutečně pomohl. Tím jsme předešli různým chybám. Pochopitelně jsem využila již zmiňovaných znalostí o klinikách u nás a ve Švýcarsku, které pro mě byly největší inspirací.

Jak jste se orientovala v tom, co klientům poskytovat?

Před tím, než jsem se rozhodla dovážet americké lasery Palomar, musela jsem nastudovat kolem 2000 stran o základech laserové fyziky a klinických studiích na pacientech. Léta jsem se setkávala s vlastníky a zaměstnanci českých a slovenských klinik, shromažďovala informace, kdo a jaké služby poskytuje. Všimla jsem si, že oproti těm švýcarským málo našich klinik nakupuje skutečně dobré technologie.

V Česku jsou poměrně nízké ceny za ošetření, majitelé si často myslí, že se jim inves­tice do kvalitních přístrojů nevrátí, nebo za velmi dlouhou dobu. Nehledě na to, že interiéry některých klinik často připomínají éru socialistického zdravotnictví. Proto jsem rozhodla, že Brandeis Clinic bude využívat jen ty nejlepší technolo­gie. Vysoce výkonný přístroj znamená výborný výsledek. Jsem přesvědčena, že klienti umějí kvalitu ošetření ocenit, což bez dobré techniky prostě nejde, i kdybyste měli sebelepší lékaře. Mám výhodu, že některé produkty dovážím, nenakupuji přes distributora a mohu zákazníkům poskytnout slušné ceny. Ne nejnižší v Praze, ale ani ne nejvyšší.

Bylo složité najít ty správné odborníky?

Ty jsem si tipovala už v době, kdy ještě nikdo netušil, že mám v plánu kliniku otevřít. Hned od první chvíle, kdy jsme budovu, v níž dnes sídlíme, koupili, jsem měla tým zkušených lékařů. Ti společně s architekty plánovali rozložení jednotlivých ordinací a jejich vybavení.

Které zákroky jsou mezi klienty a klientkami nejžádanější?

Největší zájem z plastické chirurgie je o liposukce a zvětšení prsou. Co se týká první oblasti, zjišťujeme, že většina lidí nedokáže některé části svého těla takzvaně vysportovat. Zákrok naším laserem je pro ně velmi šetrný, klienti se mohou někdy dokonce už v den, kdy podstoupí zákrok, nebo nazítří vrátit do práce. Dámy, které požadují zvětšení prsou, většinou ne­obdařila příroda. Chtějí být svůdnější, chtějí se cítit dobře a sebevědomě. Velký zájem je u nás také o zubní fa­sety a korunky, které dokážeme vyrobit vskutku bravurně a v podstatě na po­čkání.

Máme zákazníky, kteří přichá­zejí i na preventivní interní prohlídky, kde jsme jim schopni provést vyšetření srdce, cév a některých vnitřních orgánů fonografem. Velká poptávka je po od­straňování jizev, strií a vrásek laserem. Každý den máme dva až tři pacienty na diagnostiku a odstraňování znamének. K dalším velmi žádaným zákrokům patří léčba akné strojem Acleara. Již po jednom ošetření se akné o více než padesát procent omezí a plet viditelně zlepší. Přístroj, o kterém hovořím, máme jako jediný v České republice. Totéž platí o nejvýkonnějším epilačním laseru Vectus, na který se momentálně už začínají tvořit čekací doby.

V čem vidíte přednosti současné estetické medicíny?

Řada problémů se dá v současnosti řešit miniinvazivně. Ošetření jsou mnohem šetrnější, rekonvalescence je znatelně kratší a také výsledky jsou lepší. Například dokážeme potlačit a vylepšit vzhled míst, na nichž se nacházejí jizvy po předchozích zákrocích. Zlepšení se pohybuje mezi 50 - 75 % po třech laserových ošetřeních.

Z jakých vrstev, profesních skupin a zemí zákazníci kliniky pocházejí?

Nejvíc českých klientů registrujeme z Prahy, ale dozvěděli se o nás už i na Moravě, hodně zájemců přijíždí z Ostravy. Máme rovněž německou, britskou a ruskou klientelu. Statistiku z jakých profesních skupin pacienti přicházejí, neděláme, ale u recepce potkávám různé lidi, které osobně znám, například květinářku z blízkého obchodního domu, podnikatele, kteří chodí do hotelu Paříž na pracovní schůzky, učitelku ze střední školy i některé hvězdy českého showbusinessu. První dny po otevření jsme měli klienty převážně z řad mých a manželových známých, kteří už od nás předem věděli o některých speciálních metodách omlazení, které využíváme jako první a jediní v ČR. Důležitou úlohu určitě hrálo i to, že naši přátelé vědí, že jsme důvěryhodní.

Čím se chcete odlišit od ostatních zařízení, nabízejících obdobné služby?

Chceme poskytovat služby na nejvyšší možné kvalitativní úrovni s důrazem na vysokou bezpečnost zákroků. A chtěli bychom i do budoucna být vždy o krok vpředu v moderních technologiích a výsledcích ošetření.

Prostředí kliniky připomíná galerii současného umění...

Na koncepci exteriéru a rekonstrukci budovy se podílel velmi známý architekt Ing. Martin Kotík. Co se týče interiérů, tak o ty se zasloužil Ing. Jaromír Pizinger, který už předtím úzce spolupracoval s mým chotěm, majitelem Hotelu Paříž. Manžel je sběratelem umění a do kliniky umístil mnoho krásných obrazů a soch.

Máte něco jako motto, hlavní myšlenku, jíž se ve své práci a podnikání řídíte?

Moje motto je Clara pocta, boni amici: Jasné vztahy dělají dobré přátele. Pro podnikání je důležité mít etiku a morálku v pořádku a v souladu s tím, co děláte. Musíte se obklopovat lidmi, kteří mají podobné vlastnosti také na vysoké úrovni. Přiznávám, že byznys je pro mě koníčkem a cestou, na prvním místě nejsou pro mě rychle vydělané peníze. V popředí je naopak vědomí, že mohu být na svoji kliniku právem pyšná, že mohu pomoci mnoha lidem vylepšit si sebevědomí, aby měli ze sebe sama lepší pocit.

Je pro vaše zákazníky, především mimopražské a ze zahraničí, výhodné sousedství hotelu Paříž?

Určitě ano, někteří klienti využívají ubytování v hotelu Paříž, který je v podstatě přes ulici od Brandeis Clinic. Ke kontrole je pak možné se dostavit kdykoliv.            

Existují u vás na klinice nesplnitelná přání? Která naopak klienti ani nevyslovují, ale nakonec zjistí, že reálná jsou?

Z času na čas se stává, že má klient nerealistická očekávání. Například nejsme schopni udělat liposukci, když má někdo takzvaný pivní mozol. To znamená, že má tuk uložený kolem břišních orgánů pod svalovinou a pod kůží jeho jenom málo. Kdybychom pacienta odoperovali, výsledek by byl jen minimální a on by nebyl spokojený. Tam opravdu pomohou pouze dieta a sport.

Také neděláme kompromisy mezi zdravím a krásou. U některých klientů by například celková anestezie mohla zhoršit stávající onemocnění, proto je musíme zdvořile odmítnout. Zdraví a bezpečnost zákazníka je u nás na prvním místěA nevyslovená přání? Je důležité, aby měl pacient během konzultaci důvěru v lékaře a o všech svých přáních s ním mluvil.

 

CZECH TOP 100 FORUM, léto 2014

Kontaktujte nás se svým dotazem




Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.