Přepadl vás kašel a rýma? Vsaďte na přírodu a pořádnou prevenci!

Přepadl vás kašel a rýma? Braňte se prevencí!

Na přelomu zimy a jara je náš organismus vyčerpaný po dlouhém chladném období. Způsobuje to hlavně nedostatek vitaminů A, B, D a C. V únoru a březnu je navíc počasí dost nevyzpytatelné a máme někdy tendenci ho podceňovat. S prvními slunečními paprsky se méně oblékáme, a můžeme tak rychle prochladnout. A právě to je jeden z nejdůležitějších faktorů, které způsobují sníženou odolnost k virózám a infekcím dýchacích cest.

Rychle na vzduch!

Tyto nemoci jsou v převážné většině způsobeny viry, méně často bakteriemi. Viry se nejčastěji přenáší ka­pénkovou infekcí, tedy při kýchání, smrkání, ale i dýcháním. Tyto přenosné respirační infekce se šíří hlavně ve větších kolektivech, jako jsou školy, školky, nákupní střediska, kina, divadla, hromadná doprava nebo kanceláře. V chladných měsících jsme méně odolné a naše tělo si musí poradit se zástupy bacilů, které na něj útočí ze všech stran.

Nejdůležitější je nepodceňovat počasí, dobře se oblékat, a zabránit tak prochladnutí. Také je lepší nezdržo­vat se v kolektivech, kde je větší riziko přenosu infekce. Lékaři doporučují procházky a pohyb na čerstvém vzduchu, otužování, dostatek spánku v dobře větrané a nepřetopené místnosti a samozřejmě dostatečný přísun vitaminů.

Lze se vůbec bránit?

Proti běžným virovým infekcím prakticky neexistuje stoprocentní ochrana. Pokud přece jen onemocníte, dopřejte si několikadenní klid na lůžku a snažte se podpořit imunitní systém. Dejte šanci přírodě. Nezapomeňte na dostatek ovoce a zeleniny, horký čaj s medem a citronem, zázvor, rakytník nebo šalvěj. V lékárně pořídíte vhodné prostředky na snížení teploty, léčbu kašle nebo ucpaného nosu. V případě, že se vám neuleví do tří dnů nebo se přidají například bolesti svalů, kloubů či hlavy, vyhledejte svého praktického lékaře.

Nečekejte na potíže!

Předcházejte zdravotním problémům a objednejte se včas na preventivní prohlídku na novou kliniku estetické medicíny Brandeis Clinic. Najdete ji v samotném centru Prahy. I půvabná herečka a moderátorka Tereza Kostková ví, že preventivní vyšetření má smysl, a tak se do Brandeis Clinic vydala osobně. Nechte se inspirovat a nečekejte na nemilé překvapení! Více info najdete na www.brandeisclinic.cz

Blesk pro ženy - nejprodávanější týdeník pro ženy, 2/2014

Kontaktujte nás se svým dotazem

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.