Ošetření kořenových kanálků zubu

Zabraňte šíření infekce ve Vašich ústech. V naší klinice je to možné i bez bolesti. Rezervujte si ještě dnes konzultaci s odborníkem.

Fotografie před a po ošetření

Co je čištění kořenových kanálků a kdy se provádí?

K tzv. „čištění kořenových kanálků zubu” přistoupí lékař v případě, že došlo k proniknutí infekce do dřeně zubu a tím i do kořenového systému. Nejčastějšími příčinami jsou zubní kaz a úraz. Klienti takový stav pociťují jako akutní bolest, většinou při kousání, jako reakci na studené, teplé, kyselé či sladké. V rozvinutějších případech nepomáhají léky tlumící bolest, a bolestivost je tak vysoká, že budí klienta v noci. Zub ale nemusí vždy bolet, nerv může odumírat dlouhodobě a přítomnost tohoto problému odhalí až rentgenový snímek při kontrole. V případě, že klient nedochází na pravidelné kontroly, může pak projev být v podobě váčku u zubu, který může vést až k otoku dané oblasti obličeje, krku a tím ohrožovat celkové zdraví klienta.

Délka ošetření

Ošetření jednoho kanálku trvá v závislosti na konkrétní situaci. V nekomplikovaných případech trvá samotné opracování jednoho kanálku přibližně 30 minut, v komplikovaných se může až v násobcích časově prodloužit. Endodoncie nemusí proběhnout pouze během jedné návštěvy, někdy je nutné přijít opakovaně, dokud se zánět nevyléčí. Na druhou stranu je třeba vědět, že endodonticky ošetřený zub může v ústech fungovat i řadu let.

Průběh ošetření

Ošetření probíhá ve většině případů úplně bez bolesti, v místním umrtvení. Lékař odstraní infekcí postižené zubní tkáně a infikovanou zubní dřen. Po důkladném opracování a dezinfekci kořenového systému zaplní kanálky gutaperčou. Na závěr je ve většině případech nutné zub překrýt keramickou prací, protože je po ošetření oslaben, a v případě pouhé dostavby výplní, by hrozilo jeho prasknutí.

V případě, že je poškození zubu příliš velké a není možné jej zachránit či je vysoké riziko selhání ošetření, neprovádíme endodontické ošetření, ale zub extrahujeme. Dalším postupem je pak zubní implantát nebo můstek.

Co lze očekávat po ošetření?

V průběhu ošetření i po něm může klient pociťovat citlivost až bolest daného zubu, která v případě nekomplikované léčby během několika dnů ustoupí.