Infuzní terapie pro prevenci a léčbu

Kvůli nevyvážené a nesprávné stravě, stresu, nedostatku ovoce a zeleniny, je důležité doplňovat svoji stravu doplňky stravy nebo infuzemi. Mnoho lidí má podrážděný trávicí systém, všeobecně jsou unavení, popřípadě mají v těle záněty a právě u těchto případů mají infuzní terapie dobré výsledky pro zlepšení stavu klienta.

Infuze vitaminu C

Již při částečném nedostatku vitaminu C dochází k rozvoji nebezpečných změn v těle, např. se zvyšuje koncentrace škodlivého cholesterolu, což je rizikové pro srdce a cévy, také se rozvíjí oxidativní stres, který je spoluzodpovědný za vznik chronických zánětů (např. revmatoidní artritidy), které jsou příčinou vzniku alergií, depresivních poruch, osteoporózy, opakujících se infekcí, nádorových onemocnění ale i syndromu vyhoření a chronického únavového syndromu. U všech těchto onemocnění je požadováno zvýšené množství vitaminu C, neboť ten je spotřebováván při neutralizaci kyslíkových radikálů.

Proč nestačí vitamin C v tabletách? Při podání vitaminu C ústy lze dosáhnout v krvi jen nízké koncentrace vitaminu C, která postačuje k zajištění fyziologických, nikoli léčivých účinků. Pro dosažení léčivých účinků vitaminu C je nutné v krvi vytvořit 10-15krát vyšší koncentraci, čehož je možné docílit dávkou v řádu gramů pouze nitrožilním podáním, a to formou vysoké dávky infuze vitaminu C. Intravenózní infuze vytváří v krvi koncentraci vitaminu C, která působí nejen preventivně, ale také terapeuticky.

Infuzní vitamin C je vhodné podávat, pokud máte:

• stres
  • psychickou zátěž či fyzickou námahu
  • psychické poruchy
  • opakované infekce (chřipky, angíny, rýmy, kašle, záněty plic atd.)
  • alergie
  • metabolický syndrom (obezita, vysoký krevní tlak, cukrovka)
  • revmatické choroby
  • autoimunitní onemocnění (revmatoidní artritida, Chronova choroba)
  • nádorové onemocnění (v jakémkoliv stádiu)

Vitamin C si lidský organismus nedokáže sám vytvořit, proto je třeba jej tělu dodávat. V současné době je lidský organismus permanentně ohrožován tzv. oxidativním stresem, který vzniká:

• vlivem znečištěného ovzduší,
  • při duševním a fyzickém vyčerpání,
  • při dlouhodobých zánětech
  • při různých typech záření
  • po aplikaci cytostatik a ozařování
  • při nádorových onemocněních

Vitamin C má zásadní a nenahraditelnou roli při potlačování stresu. Je nezbytný pro normální průběh důležitých tělesných reakcí:

• detoxikace cizorodých látek v játrech
  • správný metabolismus tuků,
  • tvorbu kolagenu v kůži, kloubech a stěnách cév
  • blokuje tvorbu karcinogenů
  • podporuje imunitní systém
  • podporuje správnou funkci mozku
  • podporuje vstřebávání železa (důležité pro tvorbu červených krvinek)

Jak ošetření probíhá?

Do žíly na ruce je zavedená jehla, přes kterou infuze teče do krevního řečiště. Intravenózní infuze vitaminu C se aplikuje nejčastěji (dle zkušenosti německých lékařů) 2-3x týdně. Délka užívání se řídí klinickým stavem pacienta. Nejčastěji se IVC podává po dobu 2 (při nachlazení a počínající chřipce) až 12 týdnů (onkologie). Například poslední průzkum mezi 1000 německými lékaři ukázal, že IVC aplikují nejčastěji 3x týdně po dobu 2 až 12 týdnů (podle indikace).

Infuze "Koktejl 12 vitamínů"

Přípravek obsahuje 12 vitamínů: vitamín A, vitamín B1, vitamín B2,vitamín B5, vitamín B6, vitamín B8, vitamín B9, vitamín B12, vitamín C, vitamín D, vitamín E a vitamín PP.
Poskytuje vyvážený obsah vitamínů rozpustných ve vodě a v tucích odpovídající denní potřebě při parenterální výživě. U pacientů, kterým je podávána tato kombinace vitamínů, se obnovují plazmatické hladiny vitamínů A, D a E a během dlouhodobé parenterální výživy se tyto hladiny udržují v normálním rozmezí.
Intravenózní doplnění vitamínů u pacientů na parentální výživě (infuzí) je určeno pouze pro dospělé a děti starší 11 let.

Infuze "Piracetamu proti únavě a na posílení paměti"

Přípravek obsahuje léčivou látku piracetam, která příznivě působí na fungování mozkových buněk v oblasti učení a paměti, bdělosti a vědomí. U pacientů s nedostatečnými  funkcemi centrálního nervového systému zvyšuje krátkodobé i dlouhodobé podávání piracetamu bdělost a zlepšuje poznávací schopnosti.
U dospělých se používá preventivně při podpoře mozkové činnosti, kortikální myoklonie, vertiga a jako prevence a léčba anemie.
Infuze piracetamu může být injekčně podáván dospělým, mladistvým a dětem školního věku.