Dentální hygiena

Významnou součástí péče o chrup jsou také pravidelné návštěvy dentální hygienistky. V prvé řadě vás profesionálně zbaví zubního kamene. Dále vám poradí, jak správně pečovat o své zuby a především mezizubní prostory. Nepodceňujte důležitost dentální hygieny pro vaše zdraví a nechte se ošetřit na prvotřídní klinice v Praze.

Fotografie před a po ošetření

Dále vám doporučí, jaké pomůcky ústní hygieny je vhodné používat. Důležité je především určit správnou velikost mezizubních kartáčků a doporučit vhodnou zubní nit.

Nepodceňujte dentální hygienu, může zachránit vaše zuby!

Celosvětově nejpalčivějším problémem jsou důsledky tzv. gingivitidy neboli zánětu dásní. Trpí jím téměř každý dospělý Čech, který nevyužívá pravidelně služeb dentální hygienistky. Zánět dásní vzniká právě v důsledku špatné hygieny dutiny ústní. Zpočátku se projevuje jen nenápadně, například zvýšenou krvácivostí dásní při ústní hygieně.

Neléčený zánět dásní však může nepozorovaně přejít do závažnějšího stádia, kdy dásně a kosti, do nichž je zub zasazen, postupně ustupují. Nyní již hovoříme o tzv. paradontóze. Jejím důsledkem může být viklání zubů, tvorba mezer nebo dokonce rotování zubu kolem své osy. Zde je již jen zub jen krok od úplného vypadnutí.

3 základní metody profesionálního čištění zubů používané na naší klinice

1. Odstranění zubního kamene ultrazvukem

Zubní kámen vzniká ze zubního plaku. Pokud se kámen včas neodstraní, poškozuje přiléhající dáseň. Ta pak může být citlivá, zduřelá nebo bolestivá na pohmat.

2. Air-flow

Jedná se o šetrný způsob čištění povrchu zubu za pomoci vody, vzduchu a mikročástic sody nebo vápníku. Tato metoda dokáže dočasně zbavit zub nežádoucího zabarvení i zubního povlaku.

3. Fluoridace

Tento postup zabraňuje úbytku vápníku ze zubní skloviny neboli odborně demineralizaci. Ta bývá nejčastější příčinou citlivosti zubních krčků na podněty zvenčí - především teplotní změny a konzumaci teplého či studeného. Dodané fluoridy zpevňují zubní sklovinu a chrání ji před napadením bakteriemi a kyselinami. Fluoridaci minerály používáme jako účinnou prevenci před vznikem zubních kazů také u dětí.

Máte-li k dentální hygieně další otázky nebo si přejete domluvit termín nezávazné konzultace, neváheijte nás kontaktovat.